#14 Londen, de terug reis

Vandaag gaan we terug naar huis: eindelijk!! Ik ben moe, wil weer in mijn eigen bed slapen en mijn eigen douche weer gebruiken. We kregen een heerlijk en een beetje speciaal ontbijt. De wekker ging om 10:00 uur en een uurtje later zaten we aan het speciale ontbijt. Ei met worst voor de toast, een smoothie van mango en banaan en een kop thee. Na het ontbijt poetsten we onze tanden en verzamelde we de laatste spullen voor in onze koffers. We werden weggebracht door de mother van onze host family. Ik zat voorin, maar ben nog steeds niet gewend aan het links rijden. Nadat ik dacht dat we 10 keer een ongeluk zouden krijgen, waren we gelukkig al bij het station. Op South Ealing pakte we de tube naar Heathrow Airport. 



Even onze Oystercards (ov-kaart) inleveren en we konden richting de incheck! Ik stond als een van de eerste in de rij, dus het liep allemaal vrij soepeltjes met het inchecken. Vervolgens liepen we voorspoedig door de douane en hadden we nog tijd om wat te drinken en winkeltjes te kijken. Femke en Christa hadden stand-by tickets. Dat betekent dat er nog geen stoelnummer is toegewezen. Vandaar dat we graag eerder bij de gate wilde zijn. We verzamelden met de rest van de klas en gingen allemaal achterelkaar het vliegtuig in. Myrthe en ik zaten naast elkaar op rij 4, helemaal vooraan in het vliegtuig. Onderweg kregen we weer een lekkere wrap met een watertje en een drankje na keuze. Ik luisterde wat muziek en schreef mijn blogs. De vlucht ging ontzettend snel en voordat ik het door had, riep de bemanning dat we gingen landen. 

Na de landing, verzamelden we ons met de groep om gezamenlijk richting de bagageband te gaan. Daarvoor moesten we nog even langs de balie voor een ID check. Achter die balies stonden al verschillende ouders te zwaaien en ook mijn paps en mams en mijn lieve nichtje Indy stonden daar.

Mijn bagage was er al vrij snel en ook die van Rowie. De bagage van Femke en Christa liet nog even op zich wachten. Nog even snel een foto samen gemaakt en toen konden we eindelijk naar onze ouders toe. Daar stonden ze dan: pap, mam en Indy. Ik gaf ze alle drie een knuffel en aan Indy heb ik nog een cadeautje gegeven. Vervolgens nam ik met een dikke knuffel afscheid van Rowie en Christa. 



De moeder van Femke was er nog niet, waardoor we in de tussentijd bij een koffietentje hebben gewacht. Toen haar moeder uiteindelijk was gearriveerd ging Femke naar huis en dronken wij onze koffie op. Tijd om naar huis te gaan! Maar eerst moest ik nog twee uurtjes rijden, voordat ik EIN-DE-LIJK de lekkerste groentesoep van de hele wereld kon eten. De one and only groentesoep van mijn moeder!   



Ik heb een geweldige tijd in Londen gehad en had dit voor geen goud willen missen. Ik heb hier veel geleerd en veel nieuwe mensen leren kennen. Mijn planning is om snel een keertje terug te gaan en deze ervaring zal mij altijd bijblijven. Op naar de volgende uitdaging die op mijn pad gaat komen! Hopelijk hebben jullie ook genoten van mijn verhalen over Londen! 

xxx
Lieke



Reacties