#8 Londen, Shopping day



Alweer een week geleden dat we naar Londen vlogen. Voor mijn gevoel begin ik de Engelse taal steeds meer te beheersen. Dit hoor ik ook terug van de locals/mensen hier en geeft mij energie om deze laatste week nog even door te zetten

Vandaag waren we een dagje vrij, heeerlijk na een week vol school en activiteiten. We sliepen een beetje uit en hadden een heerlijk ontbijt met ei en bacon. Vervolgens liepen we door de regen naar Ealing Broadway om vanuit daar naar Tottenham Court road te gaan. Vanuit hier gingen we een lekker middagje shoppen op Oxford street.

Tussendoor dronken we koffie en namen er iets lekkers bij. We bezochten een straat waar ze allerlei winkels met stoffen hebben. Helaas waren deze allemaal gesloten.. Nadat we 10 winkels in en uit zijn gelopen, uren door de regen hebben gewandeld, hebben we de bus richting Harrods gepakt. Harrods is hét meest fancy and expensive warenhuis. Wij wilde graag even binnenkijken en dromen dat we over 100 jaar net zo goed en groot zijn als Gucci en de andere big names. We keken onze ogen uit en besloten snel weg te gaan, voordat we hebberig werden. Weer de bus in en dit keer richting Buckingham palace. Hier hebben we wat rond gewandeld en foto’s en filmpjes gemaakt voor onze vlog schoolopdracht.


Uiteindelijk pakte we de bus en de tube richting Ealing broadway en liepen we naar huis. Onze gastouder had gevraagd of het ons leuk leek om voor £7,50 p.p. mee te eten met een uitgebreid engelse diner. Daar konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen! De keuze was reuze en alles was stuk voor stuk lekker (oké op de ratatouille na, maar dat is meer omdat ik niet van courgette houdt). Heerlijk om na een week vol pizza, pasta en friet met burgers, ook weer even groentes te eten. De aardappelen mochten niet ontbreken en waren om te smullen! Verder kregen we (rode) wijn bij het eten en als dessert een lime cheesecake gemaakt door de dochter en haar vriend. Deze dish was wederom hemels lekker en ik genoot volop. Na het eten was het weer tijd voor een drankje. We dronken 2 drankjes bij limeyard met een aantal jongens van de groep en we waren op tijd thuis. Nadat we allebei gedoucht hadden, heb ik nog even aan onze vlog gewerkt. Nu lekker slapen en morgenvroeg weer naar school! 

Xxx
Lieke

Reacties