#4 De week van Liek, week 39 2018




Nieuwe week nieuwe kansen, maandags had ik een les dagje met ondernemen, image styling en duurzaamheid. Met ondernemen was de opdracht om een collage op A3 te maken met een product wat je wilt “verkopen” en daarom heen plaatjes met hoeveel het moet kosten, het winkelpand en of je het ook nog online ging promoten en hoe.
Bij image styling zijn we dus bezig met bepalen welke kleuren het beste bij je staan, dit moesten we bij elkaar uitvoeren en hier gaan we nog verder mee. Bij duurzaamheid hebben we schetsen en een ontwerp gemaakt voor een tas, we begonnen met een sample te maken over een aantal weken is het de bedoeling dat er uit alle tassen een aantal uitgekozen worden om de “productie” in te doen. Deze worden een aantal keer gemaakt en worden daarna verkocht in het museum.
’s Avonds ging ik terug naar Limburg om mijn haar te laten knippen bij een vriendinnetje en de volgende morgen ging ik weer terug naar Arnhem waar ik weer een dagje school had.

Mijn Collage voor ondernemen.


Met modegeschiedenis hadden we het over de romeinen, ik maakte het werkstukje en ook dat was verder klaar voor de hele periode. Bij mode tekenen maakte ik ook mijn opdrachten af en ook dat was weer klaar voor de rest van de periode. Daarna ging ik lekker naar huis en kookte ik voor mijn huisgenoot en mezelf. ’s Avonds kwamen er nieuwe banken die de ouders van een ander huisgenootje kwamen brengen en ze namen de oude bank mee, eigenlijk hebben we de hele avond de woonkamer overhoopgehaald en alles heen en weer gesjouwd om het op z’n plek te krijgen tussen door namen we even een theetje en een stukje appeltaart maar daarna ging het weer snel verder met de verhuizing. Alles stond op z’n plek en we kletsten nog even na voor iedereen naar z’n eigen kamertje ging.

Woensdag ik verwachte spierpijn te hebben van al dat gesjouw maar dit was gelukkig niet het geval, een kort dagje school met een uurtje Nederlands en een uurtje Engels, niks speciaals deze lessen en de schooldag was zo weer voorbij. ’s Middags had ik een afspraak met mijn zusje. Ik maakte voor haar een jurk die ze die vrijdag zou dragen bij een bruiloft die we hadden, helaas had ze niet heel veel tijd en verliep het niet zoals gepland, mijn naaimachine liep vast waardoor ze de jurk helaas niet mee kon nemen omdat hij nog niet af was. Ik heb hem die dag nog afgemaakt en ik belde haar ’s avonds om nog een afspraak te maken zodat we elkaar nog even konden zien en ze de jurk mee naar huis kon nemen om er schoenen onder te gaan kopen.

Donderdags had ik een lesje naaitechnieken en bzw waar ik niet veel meer te doen had, ik maakte binnen een uur een proefmodel van het tuinbroekje wat ik ga maken en daarna deed ik niet heel veel meer. Na school pakte ik de trein naar Utrecht om het jurkje aan me zusje te kunnen geven. We spraken af op het station en gingen naar de C&A om het jurkje nog een keer goed te passen (sorry C&A) we pakte een jurkje, rokje en topje om zogenaamd te passen voor de (neppe) date die Tessa die avond had maar we moesten de jurk toch echt even passen die ik gemaakt had, en hij paste perfect en stond haar heel mooi!! Na de pas sessie hebben we bij Starbucks op het station nog wat gedronken en ging ik terug naar Arnhem.
’s Avonds was het wijn avondje met mijn huisgenootje, eerst was het plan om te gaan stappen maar omdat ik vrijdags vroeg op moest gingen we niet meer.


Vrijdags was de dag dat ik naar de expositie van Viktor & Rolf ging, dit kun je lezen in de blog die ik daar over schreef.
Na de expositie pakte ik de trein en bus naar Schoonhoven en wandelde ik naar het gemeentehuis waar mijn neef die dag trouwde, mijn ouders kwamen ook die kant op en er waren nog meer tantes en ooms langs gekomen om te zien hoe mijn neef het ja woord zei tegen zijn verloofde. Mooi om te zien en mee te maken. Na de ceremonie ging ik met mijn ouders ergens in Schoonhoven wat drinken, mijn moeder is hier geboren en haar ouders liggen hier op de begraafplaats, ook daar namen we even een kijkje. Na het drankje liepen we nog even door Schoonhoven en natuurlijk moest ik een kijkje nemen in het stoffen/fournituren winkeltje wat daar lag en kon ik niet zonder iets te kopen weer naar buiten lopen #sorrynotsorry.
Mijn vriend reed na school naar Gouda waar mijn tante en haar vrouw wonen en ook wij kwamen die kant op, we aten daar frietjes en maakte ons klaar voor het feest van de getrouwde. Hup de auto in en proosten maar!! Nu was er nog meer familie en het was een gezellige boel, we hebben gedanst, gedronken en gezongen! Om 20 over 2 kwamen mijn vriend en ik weer thuis en gingen we moe en voldaan ons bed in.



Zaterdags mocht ik weer lekker werken en om half 12 begon ik daarmee, door de glamourday was er 20% korting waardoor het megadruk was, zelf kocht ik natuurlijk ook heel veel aangezien ik ook nog 20% personeelskorting er bovenop kreeg. Ik was kapot na het werken en ging gezellig bij mijn vriend thuis eten, daarna ging ik naar een vriendin om een gezellig bank avondje te hebben met de vriendinnen.

Zondags was ik nog steeds kapot van de drukke zaterdag maar om 12 uur stond ik weer klaar om een nieuwe ronde te werken, weer een megadrukke dag zonder korting vandaag, na 2 drukke dagen werken wilde ik het liefste meteen naar bed maar daar heb ik nog maar even mee gewacht. Ik pakte me tas en sliep bij mijn vriend de volgende morgen pakte ik de trein weer naar Arnhem!

Aankomende zondag vertrek ik naar Londen voor 2 weken dus ik zal daar nog 1x de week van Liek delen, daarna komt er een blog online over Londen zelf waarom ik daarheen ga en wat ik er allemaal ga doen!

Tot volgende week 

xxx Lieke

Reacties