Trends 2018, Herfst/Winter


Als “modemeisje” moet ik af en toe schrijven over de (nieuwe) trends. Zoals trends in de winter, zomer, herfst, en lente. 
In deze blog lees je wat de laatste trends zijn op het gebied van herfst- en wintermode. Ik heb ervoor gekozen om de trends van beide seizoenen te omschrijven. De herfst is namelijk al bijna afgelopen, maar bevat toch leuke trends die ik nog even met jullie wil bespreken! 


Ruiten

Waarschijnlijk heb je wel iets met ruiten in je kast hangen. Anders heb je het vast en zeker voorbij zien komen toen je (online) aan het shoppen was. 
Deze musthave is bijna niet meer te missen in de winkels en ook in de winter zetten we de ruitjes trend gewoon door. Voor de wat stoerdere en out of the box look, is de ruitjesstof héél leuk te combineren met een andere print zoals stippen of dierenprint. Daarentegen kan deze trend ook prima gedragen worden tijdens de kerstdagen. Een geruit pak, met een soepel vallende effen blouse eronder en je bent klaar.


- Links: Asos  - Rechts: H&m


De “plasticachtige stoffen” trend

Je kent het wel, van die broeken die eruitzien alsof ze van plastic zijn en elk moment kunnen gaan scheuren. Of van die glimmende stoffen die eruitzien als de huishoudfolie wat allemaal in ons keukenkastje hebben liggen. 
De zwarte zogeheten “leren” of “glimmende” broeken. Oftewel de regenjas die je steeds vaker ziet maar dan van een glimmende stof i.p.v. een matte stof. This trend is all yours!


- Links: Only  - Rechts: Newlook

Dierenprint

Dacht je dat je al genoeg dierenprint in je kast hebt hangen? Nou, dan heb je het mis! Je kunt namelijk gerust nog even doorgaan met het shoppen hiervan, want de prints blijven voorlopig nog even in de winkels. Tegenwoordig heeft iedereen wel iets met een panter, luipaard of slangenprint AND I LOVE IT!! Echter moet ik toegeven dat ik inmiddels wel gestopt ben met het kopen van deze prints. Met name de panterprint, want daar heb ik nog wat leuke stoffen van liggen waar ik nog 2 tops en 1 rok van wil maken. Verder vind ik de luipaard/panterprint geweldig te combineren met verschillende printjes. Zolang het maar niet te overdreven wordt! Evenals de slangenprint. Deze is leuk te combineren met andere prints, maar kan ook mooi zijn wanneer je voor de elegantere look gaat.



- Links: H&m  - Rechts: Loavies

Bont en fur

Dit gaat echt te fur ;). Bont en fur is weer helemaal terug van weggeweest en je ziet het overal. Aan kragen van jassen, maar ook aan de onderkant van mouwen. Wat ook weer helemaal trending is, zijn de overheerlijk warme bontstola’s. Lekker toch? Zo’n dierenvel om je heen? Mijn persoonlijke voorkeur heeft het niet, maar ik kan begrijpen dat mensen het heerlijke vinden om zich er warm in te houden. Voor de fur liefhebbers onder ons is er ook goed nieuws! Net als afgelopen winter, wordt de trend gewoon weer voortgezet.



- Links: Wehkamp/Vero moda  - Rechts: Come get fashion

Gebreide truien, Oversized truien, Ingebreide en Noorse truien

Gebreide, oversized, ingebreide en Noorse truien. Wat is hier niet duidelijk aan? Ik hou van deze trend!! Truien vind ik héérlijk om te dragen, wanneer de koude dagen zijn aangebroken. Deze trend blijft tijdloos en zien we jaar na jaar weer verschijnen. De truientrend is echt geweldig en kun je op verschillende manieren dragen. Bijvoorbeeld de oversized trui, die we tegenwoordig als een soort jurk dragen. Mijn favoriet is toch wel die “ouderwetse” ingebreide en Noorse truien. Super oubollig, maar toch mega trendy! Je vindt deze truien vaak in vintage winkels of bij vintage kilo sales. Dus ben je nog opzoek naar een lekkere comfortabele trui? Neem dan vooral een kijkje in dit soort winkels of op zulke salesdagen.



- Links: Wehkamp/Mango  - Rechts: H&m

Jassen met veel volume

Wederom een trend die ik geweldig vind! Helaas staat die mij niet zo mooi, zoals die hoort te staan. De jas met volume kun je zeker dragen als je wat voller bent, maar persoonlijk vind ik het mijzelf nog voller maken. Bij modellen of slankere mensen vind ik dit soort jassen juist heel mooi staan!


- Links: About you/ Only  - Rechts: Super-dry

Neon

Iedereen kent de markeerstiften wel. Koop je deze herfst en winter kleding in deze kleuren? Dan ben je op en top trendy! Combineer de neontrend met donkere kleuren, zoals zwart of bruin. Zelf houd ik niet zo van de “opvallende” kleuren. Een kleine touch neon roze zou bij mij geen kwaad kunnen, maar ik geef toch de voorkeur aan een donkere en minder opvallende kleur. Ik show de neon lovers graag nog wat inspiratie!


- Fashion week Fall 2018, Prada

Lagen

Laag over laag over laag: de laagjestrend is weer helemaal in! Tsja… Hoe moeilijk is het? Een hemdje, met daarover een T-shirt, om daar vervolgens weer een blouse over te doen, met een lange trui en OH JA: nog een jas met een sjaal. De lagen trend is vooral heel lekker te dragen in de koude dagen met vriesweer of als de sneeuw met bakken uit de lucht komt vallen.   


- Overal te shoppen, toch?


Hoofddeksels of haar accessoires

Tevens zijn de hoofddeksels/accessoires al een tijdje niet meer uit het modebeeld verdwenen. Zowel in de winter als de zomer, wordt deze trend toegepast. Deze winter kan en mag alles. Van een baret met parels, tot een hoed met een borduursel. Net als in de zomer, zie je deze winter de haarbanden weer helemaal terugkomen. Ze zijn wel iets dikker dan dat we gewend zijn, maar de velvet haarband mag zeker niet ontbreken. Vergeet ook vooral de scrunchie trend niet, zoals je eerder hebt kunnen lezen in mijn blog. 





- Check de Scrunchie link voor de blog die ik hiervoor schreef.

Hopelijk heb je na het lezen van mijn blog inspiratie kunnen opdoen over de laatste trends. Voor nog meer trends of andere modevragen, kun je mij altijd een berichtje sturen. Laat me ook vooral weten wat je van deze trends vind!!
Veel plezier met shoppen! 

Xxx 
Lieke





Reacties